2023. január 1., vasárnap

"Mindent bele" Kefíres-csokis süti

Eredeti publikálás: 2020. október 23.

Ősrégi nagy kedvencem és első sütési sikerélményem a kefíres-kakaós sütemény alapja, melyet évek óta már sokféle módon kezdtem kísérletezve feltuningolni. Most elhoztam számotokra a leginkább bevált bögrés és bőségesen csokis formámat. :-)

 

Hozzávalók egy kisebb tepsivel vagy kisebb tortaformával:
- 3 tojás,
- háromnegyed bögrével étolaj,
- 1 bögrével kefír vagy akár nyugodtan két doboz kefír,
- 2 bögrével liszt,
- 1 bögrével holland ét-kakaópor,
- 1 bögrével kristálycukor vagy nádcukor,
- 1 csomag vaníliás cukor,
- Másfél teáskanállal szóbabikarbóna,
- 2 evőkanál-adag baracklekvár vagy bármilyen lekvár,
- 4 tábla étcsoki vagy fehércsoki.

 

Elkészítés

A kefíres sütemény alapreceptje szerint - egyelőre csoki kivételével - a hozzávalókat gyors egyszerűséggel összekeverjük egymással egy tálban, illetve bizonyos receptek szerint érdemes a száraz és nedves hozzávalókat külön kezelni. Kefírből én próbáltam volna tartani magamat a bögréhez, de őszintén szólva így kicsit szárazabb a tészta és ezért bátran ajánlanék két teljes kefír használatát. Ha összeállt a piskóta-masszánk, akkor 2 tábla csokit összetördelünk és belekeverjük a tésztánkba. Ez ízlés szerint lehet étcsoki és fehércsoki is, jelenleg fehércsokit használtam a tészta belsejébe. (A tejcsoki nem illik a kefír és a cukor mellé.) Kisebb tepsibe vagy tortaformába kanalazzuk és előmelegített sütőbe tesszük. Sütőtől függően legalább fél óráig sütjük, amíg megkeményedve felemelkedik a teteje. Sütés után hűvösebb helyen pihentetjük legalább 1 órán keresztül, majd ezt követően készíthetünk hozzá lekváros és csokis mázbevonatot. Ezáltal hasonlóvá válik a Sacher tortához, de mégsem szükséges rétegezve elkészíteni piskótalapokat. :-) 2 evőkanál-adaggal kenjünk rá baracklekvárt, majd 15 perces várakozás beiktatásával - szintén ízlés szerint kiválasztva - 2 tábla étcsokit vagy fehércsokit vízgőz felett megolvasztunk, s végül egyenletesen eloszlatva rácsorgatjuk a lekváros sütink tetejére. (Én mindkét csokit használtam már.) Én igazából a vízgőz felett olvadó csokik közé még 1 deci tejjel felöntve és 1 kávéskanállal Jacobs Milka kávéport is kevertem, de szerintem ilyesmivel tényleg csak bátrabbak próbálkozzanak. :D Kis ideig szintén pihentetni kell, hogy megkeményedjen a máz.

 

Bár egy bőséges sütit kapunk a Sacher torta ízvilágával, de akár pluszban tálalhatunk még hozzá vaníliafagyit vagy áfonyalekvárt. :-) Nagyobb vendégségekhez pedig érdemes duplázni a hozzávalókat.
Egyéb tipp: valójában alapvetően egy joghurtos-kakaós recepthez tartozik csokimáz, így akár joghurtos alappal is nyugodtan lehet tovább kísérletezni. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

40 nyári nap

A Random után újra egy szóló regényt kaptunk Laurától és ezúttal teljesen új oldalát mutatta meg. Előzetes bejelentést nyújtott is róla Laur...